جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

کرونا؛ مرگ یک زندانی در زندان سپیدار اهواز

 یک زندانی در زندان سپیدار اهواز روز چهارشنبه ۲۵ تیر، با علائم مشکوک به ویروس کرونا و در پی سهل انگاری مسئولان زندان و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، یک زندانی در زندان سپیدار اهواز با علائم مشکوک به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “سعید حیدری،۳۷ ساله، فرزند حمدی” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در این خصوص به هرانا گفت

: “آقای حیدری به بیماری دیابت مبتلا بود. همبندیان او گفته‌اند سعید به کرونا مبتلا شد بود اما سهل‌انگاری مسئولین زندان و اهمیت ندادن به سلامتی او که بیماری دیابت هم داشت، باعث شد که وضعیتش روز به روز بدتر شود و به همین دلیل روز چهارشنبه در زندان سپیدار جان باخت.
وی در سال ۹۸ به اتهام درگیری بازداشت و از آن زمان تاکنون به صورت بلاتکلیف در زندان سپیدار اهواز به سر می‌برد.

آقای حیدری متاهل، پدر دو فرزند و ساکن اهواز است،

در تاریخ ۵ تیرماه امسال نیز هرانا از مرگ یک زندانی در زندان ارومیه با علائم مشکوک به ویروس کرونا به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و تاخیر در اعزام به بهداری خبر داد.




No comments:

Post a Comment