جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

عفو بین‌الملل: جان نرگس محمدی در خطر جدی است


عفو بین‌الملل امروز در بیانیه‌ای هشدار داده که جان نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر در زندان های جمهوری اسلامی در خطر است چرا که تمام علائم کرونا در او مشاهده می‌شود، ولی از امکانات درمانی محروم است.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه و هیئت نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی در سازمان ملل هشدار

داده است که جان نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در زندان (زنجان) در خطر است.

در این بیانیه به وضع وخیم نرگس محمدی و علائم ابتلا به کووید ۱۹ اشاره شده و آمده است که او «در شرایط غیرانسانی» نگه داشته می‌شود و مقام‌های حکومتی با محروم کردن وی از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی «سلامتی و زندگی او را به خطر انداخته‌اند».

بنابر بیانیه و هم‌چنین آخرین گزارش‌هایی که از افراد خانواده او دریافت شده، تمام علائم کرونا در نرگس محمدی بروز کرده است؛ سرفه، تنگی نفس، درد عضلات و مفاصل و از بین‌رفتن بویایی… و علیرغم وضع وخیم او مقام‌های زندان هم‌چنان از دادن امکانات درمانی به او خودداری می‌کنند.

نرگس محمدی پیشاپیش نیز وضع جسمی مساعدی نداشت و در زندان به بیماری‌های مختلف دچار شده بود. سازمان عفو بین‌الملل خطاب به ابراهیم رئیسی به سابقه بیماری و عمل جراحی او در سال‌های اخیر اشاره و تاکید کرده است که چنین روشی مصداق بارز شکنجه است.

در این بیانیه هم‌چنین به نحوه انتقال نرگس محمدی از زندان اوین به زنجان که با کتک و آزار جسمی او همراه بود اشاره شده است. او را در زندان زنجان با زندانیانی هم‌بند کرده‌اند که به جرم جنایات شدید محکوم شده‌اند. چیزی که خود خطری برای جان نرگس محمدی به شمار می‌رود. او حتی از سوی یکی از این زندانیان در نامه‌ای تهدید به مرگ شده است.

همسر نرگس محمدی در گفتگو با دویچه وله تاکید کرد برخوردی که با نرگس انجام می‌دهند یک نوع انتقام است.



source https://www.azadegy.de/?p=20222

No comments:

Post a Comment