جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

اعتصاب هفت تپه؛ بازداشت فعالان کارگری و خبرنگار


چهار فعال کارگری هفت‌‌تپه ظهر روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در مقابل فرمانداری شهرستان شوش توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

بنا به گزارشات رسیده از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، ظهر امروز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه فعالین کارگری نیشکر هفت‌تپه که بعد از اعتصاب عازم منزل بودند، توسط پلیس امنیت شهرستان شوش بدون دلیل و بدون حکم قانونی بازداشت شدند.

اسامی بازداست شده گان عبارت است:
۱- یوسف بهمنی
۲ـ ابراهیم عباسی منجزی
۳- محمد خنیفر
۴- مسلم چشم خاور

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت و زندانی کردند

کارگران هفت تپه و خبرنگاران مستقل را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این عزیزان می‌باشد.

در عین حال اسماعیل محمدولی، خبرنگار مستقل به همراه همکار خود در روز دوشنبه ۲۳ تیرماه توسط نیروهای اطلاعاتی وامنیتی شوش بازداشت شده بودند و تا کنون از وضعیت آنها خبری در دست نیست.

خبرنگار مستقل حوزه کارگری اسماعیل محمدولی و همکارش که برای تهیه خبر از اعتراضات کارگری به هفت‌تپه سفر کرده بود، توسط پلیس امنیت شهرستان شوش دستگیر شده‌اند.

لازم به ذکر است نامبرده و همکارش خبرنگار مستقل و دارای کارت خبرنگاری و مجوز هستند.

در ادامه سندیکای کارگران نیشکر نوشته است؛ فقط اینجا یک سوال برای ما پیش می آید!!

چگونه است که بازجو خبرنگاران بسیج دانشجویی و ستاد امربه معروف به راحتی داخل شرکت هفت‌تپه ورود می‌کنند و حتی روی سنگری که مخصوص سخنرانی نمایندگان کارگری هست، می‌روند و حتی برای کارگران سخنرانی و موعظه می‌کنند ولی خبرنگار مستقل و با مجوز اجازه تهیه خبر از کارگران را ندارد؟!! و وسایل آنها ضبط و خودشان نیز بازداشت می‌شوند؟!

آیا جز این است که قصد دارند جریانات اعتراضات بر حق کارگری را منحرف و کنترل کنند؟!

چرا هر خبرنگاری که از فساد سیستماتیک خبر می‌دهد چندین سال حبس به او می‌دهند ولی این بازجو خبرنگاران با مصونیت کامل همه جا سرک می‌کشند؟!

ما کارگران هفت‌تپه حمایت خود را از خبرنگاران مستقلی که صدای کارگر را به تمام دنیا مخابره می‌کنند، اعلام وهمچنین مخالفت خود را با حضور بازجو خبرنگاران بسیج دانشجویی در اعتراضات کارگری فریاد می‌زنیم.



source https://www.azadegy.de/?p=20220

No comments:

Post a Comment