جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

گزارشگران بدون مرز خواهان بازدید فوری جاوید رحمان از زندان‌های ایران است ۱ شهریور, ۱۳۹۹

گزارشگران بدون مرز با ابراز نگرانی ازوضعیت زندانیان عقیدتی و روزنامه نگاران زندانی ازجاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل برای وضعیت حقوق بشر درایران، می‌خواهد برای بازدید وگزارش ازوضعیت زندان‌ها به این کشور برود.

گزارشگران بدون مرز (RSF) روزجمعه ۳۱مردادبا انتشار توئیتی در صفحه رسمی خود، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای نظارت بروضعیت حقوق‌بشر در ایران رابرای بازدید فوری از زندان‌های ایران فرا ‌خواند.
گزارشگران بدون مرز

وضعیت سلامت زندانیان عقیدتی از این میان روزنامه‌نگاران که پیش ازاین ناگوار بود، پس از آغاز موج دوم ومرگبارتر همه‌گیری ویروس کرونا وافشای اسناد رسمی درباره پنهان کاری حکومت ایران درباره آمار بیماران و کشته شدگان بسیار نگران کننده است.

در حالیکه وزارت بهداشت ایران آمار رسمی را

درپایان تیرماه ۱۴۵۰۰کشته اعلام کرده بود. بی‌بی‌سی فارسی با بدست آوردن اسناد رسمی بیمارستان‌ها وکاری کاووشگرانه دراین باره، این رقم از آغاز همه‌گیری ویروس در ایران ۴۲۰۰۰ اعلام کرد که سه برابر آمار رسمی است. درحال حاضر بیش از ۱۸ استان کشور در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارد.

قربانیان اصلی کمبودهای‌ بهداشتی در ایران لایه‌های آسیپ‌پذیر جامعه از این میان زندانیان هستند. شمار بیش از گنجایش زندانیان این زندان‌ها را به کانون‌های همه‌گیری دگرگون کرده است.

جمهوری اسلامی ایران دررده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات ۲۰۲۰گزارشگران بدون مرز از میان ١٨٠کشور جهان در رده ۱۷۳قرار دارد.

تا امروز هیچ آماری از شمار دچار شدگان به کووید۱۹ و کشته شدگان این بیماری در زندان‌ها از سوی مقامات مسئول منتشر نشده است.

قابل ذکر که شورای ملی مقاومت ایران شمار قربانیان فاجعه کرونا در ایران تا کنون بالغ بر ۹۲هزار نفر برآورد کرده است.

خانم مریم رجوی در روز ۳۱مرداد۹۹ در توئیتی نوشت؛ «زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و ما باز هم مجامع بین‌المللی و دولت‌ها را فرا‌می‌خوانیم که رژیم آخوندی را برای آزادی زندانیان سیاسی تحت فشار بگذارند». 

No comments:

Post a Comment