جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

تحمل حبس علیرغم وضعیت نامناسب جسمانی؛ گزارشی از آخرین وضعیت سمانه نوروز مرادی

 سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی در شرایطی مدت محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند که مبتلا به بیماری لوپوس مفصلی و عفونت در سینه است. از همین رو پزشکان پیشتر دستور تخلیه سینه وی را داده‌اند اما این امر تاکنون عملی نشده است. از سوی دیگر سه پزشک خارج از زندان مشکلات و عدم توان تحمل کیفر خانم نوروز مرادی را تایید کردند اما پزشک معتمد زندان نظر دیگری دارد و همین باعث شده که وی به پزشکی قانونی جهت بررسی اعزام

نشود.

 ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی در شرایطی مدت محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند که مبتلا به بیماری لوپوس مفصلی و عفونت در سینه است.

یک منبع مطلع از شرایط خانم نوروز مرادی در خصوص آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: “پس از انجام آزمایش‌های متعدد و نمونه‌گیری از مغر استخوان ابتلای سمانه نوروز مرادی به بیماری لوپوس تایید شده است. سه پزشک خارج از زندان مشکلات ایشان و عدم توان تحمل کیفر خانم نوروز مرادی را تایید کردند اما پزشک معتمد زندان نظر دیگری دارد و همین باعث شده که وی به پزشکی قانونی جهت بررسی اعزام نشود. اکنون شرایط حبس برای وی بیش از پیش سخت‌تر شده است.”

خانم نوروز مرادی مبتلا به بیماری لوپوس مفصلی و عفونت در سینه است و پزشکان پیشتر دستور تخلیه سینه خانم نوروز مرادی را داده بودند اما این امر تاکنون عملی نشده است.

سمانه نوروز مرادی شهریورماه ۹۷ به اتهام هواداری یکی از گروه‌های مخالف نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از دو هفته با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد. خانم نوروز مرادی سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال آن قابلیت اجرایی داشت. این حکم نهایتاً به دلیل عدم اعتراض و تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

این زندانی سیاسی ۳۴ ساله در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۸ پس از احضار به دادسرا مجددا بازداشت و جهت تحمل مدت محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد. خانم نوروز مرادی در پرونده‌ای که نوروز امسال در دوره اعزام وی به مرخصی برای او گشوده شد، به “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام” متهم شده است.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۵ تیرماه امسال در گزارشی به شرح وضعیت بند زنان زندان اوین، معرفی زندانیان ساکن این بند و ارائه نقشه طبقات مختلف این بند جهت آشنایی بیشتر با این محل پرداخت.

No comments:

Post a Comment