جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

اعدام نكنيد








کارزار اینترنتی “اعدام نکنید” داغ شد؛ عفو بین‌الملل



کارزار اینترنتی «اعدام نکنید» در اعتراض به حکم سه معترض آبان داغ شد

سازمان عفو بین‌الملل در یک پیام توئیتری به حکم اعدام سه جوان معترض در ایران اعتراض کرد و خواهان لغو این حکم جنایتکارانه شد. 

در این پیام آمده است: خامنه‌ای باید حکم اعدام معترضان – امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی را فورا لغو کند! محاکمه آنها ناعادلانه بود. آنها گفتند که از طریق ضرب‌وشتم، شوک الکتریکی و آویزان شدن

از پا، مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

سخنگوی قضاییهٔ خامنه‌ای پیش تر اعلام کرده بود: حکم اعدام ۳نفر از عناصر اصلی اغتشاشات در دیوان عالی کشور تأیید شده است.

کارزار اینترنتی «اعدام نکنید»

به گزارش یورونیوز، پس از آنکه سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام این سه جوان را تایید کرده است، کاربران شبکه‌های اجتماعی هشتگ «اعدام نکنید» را داغ کردند.

هشتگ #اعدام_نکنید در توئیتر که در ایران فیلتر است، طبق گفته برخی از کارشناسان این حوزه بیش از چهار میلیون بار توئیت و ریتوییت شده است و این روند همچنان ادامه دارد. این هشتگ چندین ساعت در بین هشتگ‌های ترند و داغ جهانی قرار گرفت.

این هشتگ همچنین توانست همراهی برخی از چهره‌های هنری، سیاسی و ورزشی را با خود داشته باشد. از جمله ترانه علی‌دوستی، بازیگر سینما که اخیرا به خاطر برخی مطالبش در شبکه‌های اجتماعی به زندان تعلیقی محکوم شده است، با نوشتن نام این سه محکوم به اعدام به این کارزار با هشتگ «اعدام نکنید» پیوست.

اصغر فرهادی، کارگردان برنده جایزه اسکار نیز در اینستاگرام نوشت: کام مردم را بیش از این در این روزگار غمبار تلخ نکنید.

امیر جعفری، بازیگر ایرانی نیز در پیامی نوشت: «چقدر با مرگ و نیستی دست در دست شده ایم …برای تشویق تیم “زندگی” هم ای کاش جایگاهی بود … #اعدام_نکنید #زندگی»

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز با حضور در این طوفان توئیتری در اعتراض به حکم اعدام این سه نفر با بازنشر بیانیه چند روز خود گفت: «اعدام افرادی که نارضایتی‌شان از فساد و مقامات حکومتی غیر پاسخگو را به خیابان‌ها بردند صرفاً شرایط را برای افراد تحت فشار در اثر وضعیت اقتصادی رو به افول، بدتر می‌کند.»

No comments:

Post a Comment