جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

ایران؛ بازهم زجرکش کردن حیوانات با سنگ و چوب

خبرگزاری هرانا – تعدادی از شهروندان در روستای هفت ‌چشمه از توابع مشگین‌ شهر واقع در استان اردبیل، یک قلاده خرس قهوه‌ای را که به باغات آن‌ها نزدیک شده بود، با سنگ و چوب زخمی و سپس زجرکش کردند. به گفته رییس اداره محیط زیست مشگین ‌شهر هویت فردی که با تراکتور چندین بار از روی خرس عبور کرده بود شناسایی و با شکایت این اداره پرونده‌ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیده‌بان محیط زیست ایران، تعدادی از باغداران روستای هفت ‌چشمه از توابع مشگین‌ شهر واقع در استان اردبیل، یک خرس قهوه‌ای را که به باغات آن‌ها نزدیک شده بود را تعقیب نموده و زجرکش کردند.

بر اساس این گزارش، باغداران این خرس را با چند دستگاه موتورسیکلت تعقیب کردند. این حیوان پس از مدتی فرار خسته شده و روی زمین می‌افتد؛ در این حین باغداران با سنگ و چوب به جان خرس

خسته افتاده و به‌ شدت زخمیش می‌کنند. در نهایت یکی از روستائیان با تراکتور چندین بار از روی خرس عبور کرده و حیوان را زجرکش می‌کند.

پس از این حادثه نیروهای محیط زیست مشگین شهر در محل حاضر شده و به بررسی موضوع پرداختند.

یوسف محمدی، رییس اداره محیط زیست مشگین‌شهر در این خصوص گفت: “در جریان تحقیقات نیروهای محیط زیست، هویت فردی که با تراکتور از روی خرس رد شده شناسایی شده است”.

وی افزود: “با شکایت این اداره پرونده‌ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و متهم جهت رسیدگی به ‌جرم، معرفی سایر همدستان و تکمیل تحقیقات به دادسرا احضار خواهد شد”..



source https://www.azadegy.de/?p=20194

No comments:

Post a Comment