جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

ایران؛ کرونا به جان زندانیان سیاسی زن افتاده است


به گزارش سایت کلمه، نرگس محمدی، فعال سرشناس حقوق بشر در زندان زنجان به ویروس کرونا مبتلا شده است. این منبع می گوید: نرگس محمدی به همراه ۱۱ تن از زندانیان صبح روز یکشنبه ۲۲ تیر قرنطینه شده‌اند

خانم محمدی که در زندان اوین محکومیت خود را می‌گذراند، در دیماه گذشته به زور و با خشونت فیزیکی رئیس زندان اوین به زندان زنجان فرستاده شد. علت این انتقال، تحصن وی و چند زندانی دیگر در دفتر زندان اوین در همبستگی با اعتراضات آبانماه اعلام گردید.

این فعال دربند حقوق بشر از اردیبهشت ماه سال ۹۴ برای سپری کردن محکومیت ۱۶ ساله خود زندانی است. شش سال این محکومیت به اتهام “تبلیغ علیه نظام” و ۱۰ سال دیگر در ارتباط با فعالیت‌های او در کمپین “گام به گام تا لغو مجازات اعدام” صادر شده است.

پیش تر اعلام شده بود که چند زندانی سیاسی دیگر از جمله سهیلا حجاب و زینب جلالیان،

فعالان دربند محبوس در زندان قرچک ورامین نیز بە ویروس کرونا مبتلا شدە اند.

زینب جلالیان، زندانی سیاسی کِرد، پیش از ابتلا به کرونا، از بیماری‌های دیگری هم رنج می‌برد و به همین خاطر سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری بارها خواستار آزادی او شده‌اند.



source https://www.azadegy.de/?p=20197

No comments:

Post a Comment