جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

چالشی به ارتفاع دیوار چین در مقابل خامنه ای است


روزنامه آفتاب یزد امروز با اشاره به تهدیدهای رژیم در مورد دور زدن تحریم‌ها از طریق قرارداد با چین و ترساندن کشورهای غربی نوشته است: دستیابی به توافقی راهبردی میان پکن و تهران بر اساس واقعیات امروزی چالش هایی به ارتفاع دیوار چین را مقابل خود می‌بیند!

افشای نقش خائنانه خامنه ای در “ترکمنچای دوم”

در حالی که جمهوری اسلامی از انتشار مفاد قرارداد وطن‌فروشانه ۲۵ساله خود با چین امتناع می‌کند، گزارشهای منتشر شده حاکی از قراردادی وطن‌فروشانه مبنی بر دادن امتیازات باور نکردنی در رابطه با جزیره کیش و امتیازات کلان اقتصادی در ازای حمایت های نظامی و منطقه‌ ای از سوی چین است.

در این میان یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش خائنانه خامنه ای در طرح این قرارداد ننگین ضد ایرانی اذعان کرده است.

آخوند مصباحی مقدم درباره نقش خامنه‌ای

در این قرارداد وطن‌فروشانه ۲۵ساله بر سر واگذاری جزیره کیش و همکاریهای نظامی و اطلاعاتی سپاه پاسداران با دولت چین گفت: سند همکاری ۲۵ساله با چین هم بعد از این بود که رهبری پیام خاصی و فرد خاصی را به چین فرستادند و با رئیس‌جمهوری چین گفتگو کردند. تا پیش از این، این عزم در رفتار دولت ما دیده نشد.

این آخوند حکومتی علت این وطن‌فروشی را جلوگیری از فروپاشی نظام دانست و گفت: امروز شرایط اقتضا می‌کند تا امید به جامعه تزریق شود، زیرا اگر ناامیدی حاکم شود، امکان بهم‌ریختگی اجتماعی وجود دارد. در این زمینه ارتباط با چین یا روسیه می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

دخامنه ای در حال امضا کردن معامله‌ پنهانی با چین است

وزارت ‌خارجه آمریکا در توئیتر خود درباره قرارداد ۲۵سالهٔ جمهوری اسلامی با چین نوشت: در حالی که چین حقوق‌ انسانی بیش از یک میلیون مسلمان این کشور را پایمال می‌کند، خامنه‌ای در حال امضا کردن معامله‌ ای پنهانی با رهبران آن کشور است. رژیم ایران از به اشتراک گذاشتن جزئیات ترکمنچای_دوم، واهمه دارد زیرا هیچ بخشی از آن برای مردم ایران منفعت نخواهد داشت. در عوض برای آرمان های مشترک حکومتهای ایران و چین سود خواهد داشت: آرمان هایی مانند بهره‌برداری فسادآمیز از منابع طبیعی و خاموش کردن صدای مردم ایران با استفاده از فناوری های پیشرفته دیجیتال. مردم ایران حق دارند تا از چنین دورویی خشمگین باشند.

کشتی‌ های صیادی چین در خلیج فارس چه می‌ کنند؟

چندی است موضوع حضور کشتی‎های صیادی چین در خلیج فارس مطرح شده است، معترضان به این حضور می‌گویند کشتی‌های چینی خلیج فارس را جارو می‌کنند.

صید شبانه کشتی‌های چینی در خلیج فارس دل‌نگرانی این روز‌های صیادان جنوب است. آن‌طور که خلیل‌الله درخشان، عضو شورای مرکزی خانه کشاورز می‌گوید: ازآنجاکه این کشتی‌ها اکوفایندر (ماهی‌یاب) دارند، شبانه گله‌های ماهی را شناسایی کرده و این گله‌ها را شکار می‌کنند.

به گزارش شرق، او ادامه می‌دهد: ارزش محموله‌ای که در یک شب شکار می‌شود، گاه به اندازه قیمت خود کشتی‌هاست. در‌حال‌حاضر از ۹۱ کشتی چینی که فعالیت صید و صیادی در ایران را به نزدیک دو دهه عقب‌تر بازگردانده‌اند، هنوز ۱۷ کشتی باقی مانده است که همچنان ذخایر آب‌های جنوب را قلع‌و‌قمع کند. صید ترال، هست و نیست کف دریا را جارو می‌کند.

درخشان می‌گوید: یک کشتی ۴۰۰ تنی در یک هفته به اندازه ۵۰ تا لنج صید می‌کند. هر لنج برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. با فعالیت کشتی‌های چینی نان هزارو ۵۰۰ نفر آجر می‌شود. کشتی های چینی به بهانه‌های مختلف «جی‌پی‌اس» (موقعیت‌یاب) کشتی را خاموش می‌کنند. شب‌ها وقتی می‌فهمند که گله‌های ماهی در سواحل ماست، آخر‌های شب می‌آیند و گله‌ها را صید می‌کنند.

‌تاراج منابع به‌وسیله شرکت‌های مشارکتی

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی هم درباره فعالیت کشتی‌های چینی در آب‌های ایران می‌گوید: با فعالیت این کشتی‌ها، حجم ذخایر آبزیان به‌شدت کم شده و زیستگاه طبیعی ماهیان دچار مشکل شده است.

او اضافه می‌کند: اگرچه دوستان می‌گویند کشتی‌ها چینی نیستند و شرکت‌ها ایرانی هستند، اما گزارش‌های متقنی به ما رسیده است که شرکت‌هایی تشکیل داده‌اند با مشارکت ۴۹ درصد چینی‌ها و ۵۱ درصد از افرادی که نمی‌دانم اصطلاح ژن خوب برایشان به کار ببریم یا نه، این کشتی‌ها براساس دستورالعمل‌های خود باید حداکثر تا ۱۲ مایلی آب‌های ساحلی جلو بیایند، اما حتی تا هشت مایلی هم پیش‌روی می‌کنند. سخنگوی کمیسیون کشاورزی ادامه می‌دهد: متأسفانه اتفاقی که می‌افتد، این کشتی‌ها رادار‌های ردیابی را موقع شب خاموش می‌کنند و از این طریق وارد محدوده‌های آب‌های ساحلی می‌شوند و تمام ذخایر آبزیان ما را دچار مشکل می‌کنند. به‌همین‌دلیل صیادان به‌شدت دچار مشکل هستند.



source https://www.azadegy.de/?p=20210

No comments:

Post a Comment