جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

کبری محمدی از زندان کاشان آزاد شد؛ تداوم بازداشت سه عضو دیگر خانواده

  کبری محمدی، شهروند بازداشتی که از حدود یک ماه و نیم پیش همراه با همسرش و دو فرزندش در بازداشت بسر می‌برد، طی هفته گذشته با تودیع قرار وثیقه از زندان کاشان آزاد شد. اکبر شب زنده دار، حنیف شب زنده دار و سعید شب زنده دار، سه عضو دیگر این خانواده کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان کاشان در بازداشت بسر می‌برند. این شهروندان در تاریخ ۱۷ آذرماه امسال توسط نیروهای وزارت اطلاعات در کاشان بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کبری محمدی که به همراه همسرش و دو پسرش از یک ماه و نیم پیش در بازداشت بودند، طی هفته گذشته از زندان کاشان آزاد شد.

روز دوشنبه ۱۷ آذرماه امسال ماموران وزارت اطلاعات در قالب گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره به منزل و محل کار اکبر شب زنده دار و همسرش کبری محمدی و دو پسر آنها به نام‌های حنیف شب زنده دار و سعید شب زنده دار یورش برده و آنها را بازداشت کردند.

ماموران پس از بازداشت اقدام به تفتیش منزل و محل کار این شهروندان کرده و برخی از وسایل شخصی آنها ازجمله تلفن همراه، کامپیوتر و … را ضبط کرده و با خود بردند.

اکبر شب زنده دار، حنیف شب زنده دار و سعید شب زنده دار، با گذشت یک ماه و نیم از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان کاشان در بازداشت بسر می‌برند و کماکان از داشتن وکیل محروم هستند.

از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

اکبر شب زنده دار، ۶۵ ساله، کبری محمدی، ۶۰ ساله، حنیف شب زنده دار، ۳۹ ساله و سعید شب زنده دار، ۳۶ ساله هستند.

کبری محمدی، مادر خانواده از بیماری رنج می‌برد و همسر سعید شب زنده دار نیز در حالی همسرش در زندان است طی روزهای اخیر فرزند خود را به دنیا آورد.

No comments:

Post a Comment