جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

آرشام رضایی، محمد ابوالحسنی و شکیلا منفرد مجموعا به ۸ سال و نیم زندان محکوم شدند

  آرشام رضایی، محمد ابوالحسنی و شکیلا منفرد، سه زندانی سیاسی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران در یک پرونده مشترک به احکام زندان محکوم شدند. بر اساس این احکام شکیلا منفرد به ۶ سال حبس تعزیری و آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی هر کدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شدند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۱ بهمن‌ماه در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرشام رضایی، محمد ابوالحسنی و شکیلا منفرد،

سه زندانی سیاسی توسط دادگاه انقلاب تهران در یک پرونده مشترک به احکام حبس محکوم شدند.

بر اساس این حکم که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است، شکیلا منفرد به عنوان متهم ردیف اول پرونده از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به ۶ سال حبس تعزیری و آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی به عنوان متهمان ردیف دوم و سوم پرونده هر کدام از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در سازمان جهاد کشاورزی به مدت روزی ۴ ساعت محکوم شده‌اند.

در صورت قطعی شدن این احکام در مرحله مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از این میزان حبس، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس برای شکیلا منفرد و ۱۵ ماه حبس برای آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروندان در تاریخ ۱ بهمن‌ماه در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود. در جریان این جلسه دادگاه که به ریاست قاضی ایمان افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و با حضور این شهروندان برگزار شده است، سه مامور مرد و یک مامور زن قرارگاه ثارالله سپاه حضور داشته‌اند و شکیلا منفرد پس از اتمام جلسه دادگاه توسط این ماموران بازداشت و به زندان منتقل شده است.

آرشام رضایی در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه امسال جهت تحمل دوره محکومیت ۵ ساله خود بازداشت و به یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر معروف به سوئیت منتقل شد. وی مجددا در تاریخ ۲۹ آبان از زندان رجایی شهر به مکانی نامعلوم منتقل شد و پس از ۳ روز به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن این زندان منتقل شد. او نهایتا در تاریخ ۲۹ آذرماه به بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. این فعال مدنی پیش از انتقال به زندان در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای او صادر شد.

آرشام رضایی در تاریخ ۱۷ دی‌ماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و در تاریخ ۲۲ آبان ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. اسفندماه همان سال آقای رضایی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رهبری مجموعا به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر عینا تاییدکرد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” در خصوص وی قابل است.

شکیلا منفرد پیشتر در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه در تهران منتقل منتقل شد. گفته می‌شود بازداشت این شهروند بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته است. وی در تاریخ ۱۹ شهریورماه امسال با پایان مراحل بازجویی به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل و نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریور با تودیع قرار وثیقه  ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. شکیلا منفرد، متولد ۱۳۷۲ و شهروند ساکن تهران است.

محمد ابوالحسنی، شهروند اهل قزوین در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی و با حکم شعبه ۲۸ دادسرای انقلاب بازداشت شد. ماموران بازداشت کننده سپس به منزل وی مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی ایشان را ضبط کرده و با خود بردند. آقای ابوالحسنی در آذرماه ۱۳۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد. وی در بخش دیگری از پرونده خود از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به ‏۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و ‏۲ سال ممنوعیت از حضور در فضای مجازی ‏محکوم شد. محمد ابوالحسنی هم اکنون دوران محکومیت خود را در بند ۸ زندان اوین سپری می‌کند.

No comments:

Post a Comment