جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

بخشش سه زندانی محکوم به اعدام از جمله یک کودک مجرم در شهرهای مختلف

 سه زندانی از جمله یک کودک مجرم در استان های کهگیلویه و بویراحمد، تهران و گیلان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، با گذشت و یا اخذ رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از میزان، یک زندانی در استان کهگیلویه و بویراحمد که از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، این متهم ۱۵ سال قبل طی یک درگیری مرتکب قتل و سپس متواری شد. وی پس از چهار سال خود را به نیروی انتظامی معرفی کرده و از سوی دادگاه به اعدام محکوم شد.

شورای حل اختلاف و سفیران صلح استان کهگیلویه و بویراحمد، با دستور نگین تاجی، رئیس کل دادگستری

استان کهگیلویه و بویراحمد، پیگیری به منظور اصلاح و گذشت را در دستور خود قرار دادند که در نهایت سبب ایجاد صلح و سازش در این پرونده شد.

بخشش یک زندانی محکوم به اعدام در فیروزکوه

به گزارش صداوسیما، یک زندانی در فیروزکوه که ۶ سال قبل از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، شامگاه ۸ مردادماه ۱۳۹۳، در نزاع دسته جمعی یک نفر از اهالی روستای دهگردان شهرستان فیروزکوه دچار صدمات شدید و خونریزی می‌شود که پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهد.

پس از طی مراحل دادرسی، ۲ متهم این پرونده به اعدام محکوم شدند و این حکم به تایید دیوان عالی کشور رسید.

سال گذشته به دنبال پیگیری‌های مسئولان، مصالحه صورت گرفته و یکی از متهمان آزاد شد.

پیگیری‌های شورای حل اختلاف شهرستان فیروزکوه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و عضو شورای حل اختلاف روستای زرین دشت منجر به کسب رضایت اولیای دم و رهایی متهم دیگر این پرونده از چوبه دار شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در رشت

به گزارش رکنا، یک کودک مجرم در رشت که از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بود با اخذ رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، احمد در ۱۶ سالگی در پارک با یکی از دوستان خود تفریح می‌کرد که ناگهان دعوایی میان آنها و چند جوان رخ داد که موجب مرگ یک پسر ۱۸ ساله شد.

این متهم ۳ مرتبه پای چوبه دار رفت و اکنون پس از ۱۴ سال به دنبال تهیه دیه مقتول توسط سازندگان فیلم «یلدا» و برگزارکنندگان نمایشگاه شب‌تاب موفق به اخذ رضایت اولیای دم شده و از چوبه دار رهایی یافت.

No comments:

Post a Comment