جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

رضوانه احمدخانبیگی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد

رضوانه احمدخانبیگی، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، از زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹، رضوانه احمدخانبیگی، فعال مدنی از زندان اوین به مرخصی ۵ روزه اعزام شد.

به خانم احمدخانبیگی گفته شده روز یکشنبه ۲ شهریورماه خود را به زندان اوین معرفی کند و در صورت عدم تمدید مرخصی به زندان خواهد رفت.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی، وی به بیماری صرع و تشنج مبتلا است و اعزام به مرخصی وی جهت درمان به او داده شده است.

خانم احمدخانبیگی  در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۸ در اعتراض

به عدم اعطای مرخصی، دست به اعتصاب غذا زد و پس از چند روز به اعتصاب خود پایان داد..

رضوانه احمدخانبیگی پیشتر در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه ‌های اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد. وی نهایتا روز پنج‌شنبه ۲۱ آذرماه ۹۸ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به بند زنان زندان اوین منتقل شد. خانم احمدخانبیگی بهمن‌ماه ۹۸ توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

خانم احمدخانبیگی پیش از آن در پرونده‌ای دیگر، در تاریخ ۲۶ دیماه ۹۷، در ارتباط با شعارنویسی در خیابان بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” به ۴ سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد. وی در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۹۷، با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. این حکم مدتی بعد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

No comments:

Post a Comment