جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

توصیه ها به رهبران جمهوری اسلامی

 به رهبر انقلاب: ■ دسـتور یك بازنگری سـریع و فراگیر در همه قوانین ایران را، به منظور تشـخیص و تصحیح همه قوانینی كه مستقیما علیه زنان تبعیض قایل می شـوند یا اثر تبعیض آمیز بر روی زنان دارند، صادر كنید. ■ به نیروهای امنیتی، به خصوص وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی داوطلب بسیج كه تحت كنترل آن است، دستور دهید كه مدافعان حقوق زنان را كه به استفاده از حقوق آزادی بیـان و تشـكل خود به صـورت مسـالمت آمیز می پردازند دستگیر و زندانی نکنند یا به هر نوع دیگر تحت آزار قرار ندهند، و هر مأموری كه چنین كند تحت بازخواست قرار گیرد.

به رییس جمهور و کابینه دولت: ■ به تمامی انواع هـای آزار و ارعاب مدافعان حقوق زنان از جمله اخراج از کار، تلفن های تهدیدآمیز، حمله به جلسات مسالمت آمیز در منازل شخصی و سایر اقدامات خودسرانه علیه اشخاص به خاطر اسـتفاده از حقوق حقهء خود بر اساس بیانیه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر، خاتمه بدهید. ■ بدون هرگونه تحفظ کنوانسـیون سـازمان ملل در باره محو کلیه اشكال تبعیض علیه زنان را تصویب کنید. ■ برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز با هدف تغییرات قانونی را، به صورتی كه در قانون اساسی ایران آمده است، مجاز كنید. ■ بـه پلیس و سـایر نیروهای امنیتی دسـتور دهیـد كه امنیت تظاهرات را در تطابق كامل با اسـتانداردهای بین المللی حفظ نظم تأمین كنند و از كاربرد زور، به جز در موارد استثنایی كه تحت قوانین بین المللی مجاز شناخته شده است، خودداری كنند. ■ تحقیقات سریع و بی طرفانه ای را درمورد همه دعاوی مربوط به نقض حقوق بشر آغاز كنید و هر كس را كه مسئول ارتكاب تعدی حقوق بشری شناخته شد به دست عدالت بسپارید. ■ از گزارشـگر مخصوص سـازمان ملل در مورد مدافعان حقوق بشر دعوت كنید كه برای تحقیق در مورد وضعیت مدافعان حقوق بشر در ایران و گزارش یافته ها و توصیه های خود به دولت، در اولین فرصت از ایران دیدن كند.


به رییس قوه قضاییه: ■ دستور آزادی سریع و بی قید و شرط همه مدافعان حقوق زنان را، كه صرفا در رابطه با فعالیت های مسالمت آمیز خود با خواست پایان بخشـیدن بـه قوانین تبعیض آمیـز علیه زنان بازداشـت شده اند، صادر كنید. ■ همه اتهامـات علیه مدافعان حقـوق زنان را كـه در رابطه با فعالیت های مسالمت آمیز خود با خواست حقوق برابر برای زنان تحـت تعقیب قرار گرفته انـد حذف كنید و احـكام آنان را مورد بازنگری قرار دهید. ■ همه احكام شلاق را كه در رابطه با فعالیت های مسالمت آمیز در دفاع از حقوق زنان صادر شده است فورا معلق كنید.

به مجلس: ■ یك روند مؤثر برای رسـیدگی به شـكایات و، هر جا لازم است، ِ اعاده حق كسـانی كه حقوق بشـری آنان نقض شـده، شامل مدافعان حقوق زنان، ارائه كنید. ■ ترتیبی بدهید هر قانونی كه تصویب می شود علیه زنان تبعیض قائل نشو

به جامعه بین الملل: ■ بر مقامات ایران فشار وارد كنید تا به تعهدات خود تحت میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسـی، كه حق آزادی بیان، تشكل و اجتماع را به رسمیت شناخته اسـت، عمل كنند و به اعلامیه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر پایبند باشند. ■ به مقامات ایران فشـار آورید تا همه مدافعان حقوق زنان را كه زندانی وجدان هسـتند آزاد كنند و همـه احكامی را كه صرفا در رابطه با استفاده مسالمت آمیز از حقوق آزادی بیان و تشكل آنان صادر شده مورد بازنگری قرار دهند. ■ از همه نفوذ ممكن برای حمایت از مدافعان حقوق زنان در ایران، و توانمند سـاختن آنان به انجام كارشـان بدون ترس از واكنش تلافی جویانه، بهره بگیرید.

No comments:

Post a Comment