جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

به بهانه “عدم رعایت شئون اسلامی”؛ خواهران منصوریان، از حضور در میادین ورزشی محروم شدند

 


فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی، شهربانو و سهیلا منصوریان دو قهرمان ووشو ایران را به ترتیب ۲۰ و ۸ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم کرد. شهربانو منصوریان در این خصوص گفت که فدراسیون ووشو یکی از دلایل محرومیت وی را “عدم رعایت شئونات اسلامی” عنوان کرده است. وی اخیرا با انتشار ویدئویی از عملکرد این فدراسیون انتقاد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، شهربانو و سهیلا منصوریان از سوی فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران، به ترتیب ۲۰ و ۸ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم شدند.

شهربانو منصوریان در واکنش به حکم فدراسیون ووشو گفت: ووشوکاران زیادی هستند که حقشان خورده شده و اعتراض کردند. سپس کمیته انضباطی محرومشان کرده است، من که آمدم دوباره حرف حق بزنم کمیته انضباطی تشکیل دادند که چرا خبر دوپینگ هاشمی را اعلام کردی؟ من زمانی این موضوع را اعلام کردم که این خبر در همه سایت‌های خبری منتشر شده بود و بعد در صفحه شخصی‌ام گذاشتم. بعد می‌گویند به خاطر این که شئونات اسلامی را رعایت نکردی دو سال محروم هستی؛ آخه این چه حرفی است؟”

فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران نیز طی بیانیه ای از محرومیت این دو ورزشکار خبر داد

. در بخشی از این بیانیه با اشاره به “صیانت از اخلاق حسنه، اسلامی و ورزشی” آمده است: “در تاریخ ١٣٩٩ مرداد ١۵ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون برگزار شد. این جلسه در خصوص رسیدگی به شکایت خانم مریم هاشمی علیه خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و همچنین بررسی گزارش‌های مستند فدراسیون نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان در حین تمرینات در اماکن عمومی ورزشی از قبیل مجموعه ورزشی انقلاب و چیتگر و همچنین نشر و بازنشر آن در فضای مجازی و سایر موارد اعلامی نظیر اظهارات خلاف واقع، افترا و توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های فدراسیون ووشو ایران از طریق صفحات شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرامی نامبردگان و اقدامات ضدمنافع ملی و رفتارهای خارج از شأن یک ورزشکار ملی، با حضور اعضای کمیته، طرفین شکایت و وکلای آن‌ها تشکیل شد. اعضای کمیته انضباطی تخلفات نامبردگان را منطبق با بندهای ١، ٣ و ۵ ماده ٧ آئین نامه انضباطی مسابقات ورزشی محرز دانسته و لذا به استناد بند ۴ ماده ٨ آئین نامه مذکور،‌ خانم شهربانو منصوریان را به مدت ٢٠ ماه و خانم سهیلا منصوریان را به مدت ٨ ماه محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم کردند”.

پیشتر شهربانو منصوریان در صفحه شخصی خود، مطالبی را با اشاره به اهدای مدال‌های مریم هاشمی ووشوکار ایرانی به علی خامنه‌ای در خصوص مثبت اعلام شدن تست دوپینگ این ورزشکار، و همچنین انتقاد از عملکرد فدراسیون ووشو در خصوص انتخاب غیرمنطقی هاشمی برای شرکت در مسابقات جهانی عنوان کرده بود.

شهربانو و سهیلا منصوریان از قهرمانان ووشو زنان ایران هستند که تاکنون مدال‌های متعددی را در مسابقات مختلف بین المللی کسب کرده‌اند.

No comments:

Post a Comment