جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

انتقام خامنه ای از زندانی سیاسی با ویروس کرونا


نرگس محمدی، فعال دربند حقوق بشر در زندان زنجان به کرونا مبتلا شده است. همسر او درگفت و گو با دویچه وله ابتلای همسرش به کرونا را تائید کرده است.

نرگس محمدی سال‌هاست با بیماری ریوی دست و پنجه نرم می‌کند و وضعیتش دراین روزها به دلیل ابتلایش به کرونا وخیم تر و خطرناک تراز قبل شده است.

همسر وی گفت علائم ویروس کرونا از جمله درد شدید عضلانی، بی‌حالی مفرط، از دست دادن حس بویایی در بدن نرگس بروز پیدا کرده ولی با بی‌توجهی مسئولین زندان وضعیت او وخیم‌تر شده است.

تفی رحمانی درباره آخرین وضعیت همسرش گفت: چند روز پیش یک زندانی که تست کرونای مثبت داشته به بند زندانیان زن آوردند. این زندانی افراد داخل بند را مبتلا می‌کند و چندین روز است که این واقعه رخ داده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت که اقدام

مسئولین زندان حال عمدی یا سهوی یک اقدام بسیار خطرناکی بوده است و با وجود اینکه اطلاع داشتند فردی را که به کرونا مبتلا بوده را به بند زندانیان فرستادند.

رحمانی افزود: از طرف وزارت اطلاعات آقای روحانی با نرگس یک نوع مخالفت و عناد غیرقابل توصیفی وجود دارد. ولی آقای روحانی کاره‌ای نیست. اما واقعیت این است که این مقدار مخالفت روی نرگس وجود دارد و حتی در زندان مورد محرومیت‌های مضاعف قرار گرفته است. کتاب نمی‌گیرد، ۱۰ ماه است که با فرزندان خود نتوانسته تلفنی صحبت بکند و ۱۰ ماه است که بچه‌هایش صدای مادر خود را نشنیدند. مسئولین زندان زنجان حتی حاضر نیستند به هزینه و با پول خودِ نرگس مواد غذائی در اختیارش قرار دهند.»

همسر نرگس محمدی در ادامه گفت و گوی خود با دویچه وله تاکید کرد: برخوردی که با نرگس انجام می‌دهند یک نوع انتقام است.



source https://www.azadegy.de/?p=20208

No comments:

Post a Comment