جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

محمدصابر ملک رئیسی در زندان اردبیل؛ یازدهمین سال حبس بدون مرخصی در تبعید



محمدصابر ملک رئیسی در زندان اردبیل؛ یازدهمین سال حبس بدون مرخصی در تبعید

محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل یازدهمین سال از مدت محکومیت خود را بدون یک روز مرخصی سپری می‌کند. آقای ملک رئیسی در مهرماه ۸۸ در سن ۱۷ سالگی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۷ سال حبس تعزیری که ۱۵ سال از آن حبس در تبعید است محکوم شد.

آقای ملک رئیسی در تاریخ ۲ مهرماه ۱۳۸۸ حالی که تنها ۱۷ سال داشت توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان بازداشت شد. دلیل بازداشت محمدصابر ملک رئیسی به گونه‌ای

که خود در نامه‌هایش نوشته، فعالیت‌های یکی از برادرانش بوده است. دستگاه امنیتی که به برادر وی دسترسی نداشت آقای ملک رئیسی را در نوجوانی به عنوان “گروگان“ بازداشت کرد.

محمدصار ملک رئیسی پس از تحمل یک سال بازداشت در بازداشتگاه این نهاد و زندان زاهدان توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۱۷ سال حبس تعزیری که ۱۵ سال آن حبس در تبعید است محکوم شد. آقای ملک رئیسی در زمان محاکمه اقاریر خود را تحت شکنجه و فشار دانسته بود. این زندانی سیاسی پس از تحمل ۳ سال زندان از زندان زاهدان به زندان اردبیل تبعید شد.









طاهره خطی دیزآبادی

No comments:

Post a Comment