جهانی که در واقع «دامی» بیش نیست، و بشر مغرور و سرگردان، در ریسمان های به‌هم ‌تنیده‌ی آن تقلا می‌کند. در جامعه ی دیکتاتوری،.مدام بینِ انتخابِ درست و غلط، تردید است

از یک سو، با عملی که می‌دانند درست است، جانِ خود را به خطر می‌اندازند و از سوی دیگر، با سکوت در برابرِ استبداد، آرمانهایشان را می‌بازند. بهتر است فریاد برآوریم ومرگِ خود را جلو بیندازیم تا سکوت کنیم و جان دادنِ تدریجیِ خود را طولانی سازیم؟

چه کسی پشت پرده استیضاح حسن روحانی است؟


گروهی از نمایندگان مجلس یازدهم، با جمع آوری بیش از ۲۰۰ امضا به دنبال کشاندن حسن روحانی به مجلس برای پاسخگویی هستند. اجماع مخالفان روحانی در مجلس یازدهم، این شائبه را تقویت می‌کند که قصد واقعی آنان استیضاح و برکناری حسن روحانی است. چه کسی پشت پرده این تلاش‌ مجلسیان برای استیضاح او است؟

به گزارش رادیو فرانسه، روزنامه “اعتماد” در این باره می‌نویسد: شاید آن روز که حسن روحانی، محمدباقر قالیباف و سیدابراهیم رییسی، به عنوان ۳ رقیب و مدعی اصلی کرسی ریاست قوه مجریه مقابل هم ایستادند و با تمام قوا به یکدیگر تاختند و بخشی از اسرار مگو را هم گفتند، هیچیک تصورش را نمی‌کردند چند سال بعد آنان در قامت رؤسای قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی مجبور به همراهی و هماهنگی با یکدیگر باشند؛ اما روزگار چنین خواست و چنین کرد.

این منبع افزود: رییسی با حکم رهبری، رییس دستگاه قضا شد. اما قالیباف در جریان انتخاباتی با کمترین مشارکت تاریخ جمهوری اسلامی به پارلمان رفت، با این تفاوت که سردار روزهای دور، برخلاف حقوقدان پاستورنشین، این روزها حامیان پروپاقرصی دارد؛ چنان پروپاقرص که از هر اقدام مجلس تحت مدیریت‌شان دفاع کنند؛ حتی استیضاح عالی‌ترین مقام انتخابی جمهوری اسلامی.

جمع آوری امضاء برای عدم کفایت روحانی

نماینده کاشمر در مجلس یازدهم در توییتر خود خبر از ارائه طرح کفایت و استیضاح رئیس جمهور به مجلس خبر داد. حجت الاسلام جواد نیک بین در طرح خود نوشت: بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۹ قانون آیین نامه داخلی ‎مجلس شورای اسلامی ما نمایندگان ملت شریف ایران به ۱۸ دلیل خواستار طرح ‎استیضاح و اعلام عدم کفایت رئیس جمهور جناب حسن روحانی می باشیم.

سایت دیده بان ایران درباره دلایل ارائه طرح استیضاح با این نماینده اصول گرای مجلس یازدهم گفت و گوی انجام داده که بخشی از آن را در ذیل می‌خوانید:

در شرایط فعلی کشور سقوط دولت و رئیس جمهور چقدر میتواند به نفع کشور و ملت باشد؟

آدم جلوی ضرر را از هرجا بگیرد منفعت است!این دولت با این جهتی که حرکت می کند رو به سقوط است! هر روز بدتر می شود ، ایشان گفتند شما به رئیسی رأی ندهید چون اگر به رئیسی رأی بدهید دلار می شود پنج هزار تومان! الان دلار شده ۲۲هزار تومان.بعد ایشان می گوید دلار تحت کنترل ماست!

هدف شما و نمایندگان همسو با شما از ارائه طرح عدم کفایت رئیس جمهور و استیضاح وی چیست؟

من قائلم به اینکه همان دلایلی که باعث شد بنی صدر عزل شود، همان دلایل الان وجود دارد و این دولت باید استیضاح و عزل شود.معتقدم ما در انقلاب دچار یک قانون نانوشته غلط شده ایم و آن این است که هر کسی در جمهوری اسلامی برای یک مدت معینی منصوب به یک سمتی می شود می تواند هرکاری انجام بدهد و هیچکس نیست جلویش را بگیرد.این قانون نانوشته غلط در حال حاضر انجام میشود. هرکسی نماینده مجلس میشود یا هرکسی رئیس جمهور می شود باید دوره اش بگذرد و هیچوقت به غیر از زمان بنی صدر مجلس، به وظیفه قانونی خودش درست عمل نکرده است.حالا به خاطر مصالح و… دیگر مسائل به وظایف شان عمل نکردند. مجلس این اختیار را دارد، بنابراین می خواهیم روحانی را مانند بنی صدر عزل کنیم.



source https://www.azadegy.de/?p=20181

No comments:

Post a Comment